Celem tego kursu jest zapoznanie uczniów szkół średnich z podstawowymi technikami edycji video, dzięki czemu będą mogli tworzyć proste filmy wideo.
Tematyka kursu:
Wprowadzenie do Edycji Video
- Omówienie podstawowych pojęć związanych z edycją video.
- Przedstawienie popularnych programów do edycji video i zapoznanie się ze środowiskiem oprogramowania.
Najważniejsze Narzędzia Edycyjne
- Poznanie interfejsu i funkcji podstawowych narzędzi edycyjnych.
- Nauka pracy na osi czasu
Klatki Kluczowe (Keyframes)
- Wyjaśnienie, czym są klatki kluczowe i jak działają.
- Praktyczne zastosowanie klatek kluczowych
Importowanie Materiałów
- Omówienie różnych materiałów wideo.
- Krok po kroku instrukcje importu materiałów do programu edycyjnego.
Podstawowe Filtry
- Zapoznanie z dostępnymi podstawowymi filtrami
- Wykorzystanie filtrów
Renderowanie i Eksportowanie
- Wyjaśnienie, co to jest renderowanie i dlaczego jest ważne.
- Nauka procesu eksportowania gotowego filmu wideo do różnych formatów i platform.
Nie są wymagane zaawansowane umiejętności komputerowe, ale uczestnicy powinni mieć podstawową obsługę komputera.
Ostateczny efekt: Po ukończeniu kursu uczniowie będą w stanie zrozumieć podstawy edycji video, sprawnie obsługiwać wybrany program do edycji wideo oraz stworzyć prosty film video, wykorzystując poznane techniki i narzędzia.

- Menedżer: Jerzy Orlof
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała
Celem tego kursu jest zapoznanie uczestników z podstawami szkicowania w środowisku 3D, umożliwiając im tworzenie skomplikowanych szkiców, które mogą być wykorzystane w procesie modelowania 3D.
Tematyka kursu:
Opis Środowiska
- Wprowadzenie do środowiska, omówienie interfejsu i podstawowych funkcji programu.
- Zaznajomienie z przestrzenią roboczą i narzędziami dostępnymi w programie.
Narzędzia Szkicujące
- Przegląd narzędzi szkicujących dostępnych w programie
- Nauka, jak korzystać z różnych narzędzi do tworzenia kształtów .
Narzędzia Edycyjne
- Omówienie narzędzi edycyjnych do modyfikowania i dopracowywania szkiców.
- Nauka, jak dostosowywać i poprawiać szkice, aby uzyskać pożądane efekty.
Modele Parametryczne
- Wyjaśnienie, czym jest modelowanie parametryczne i jakie są jego zalety.
Wymiarowanie
- Zapoznanie z podstawowymi technikami wymiarowania szkiców.
- Wyjaśnienie znaczenia wymiarowania i jej wpływu na proces szkicowania
Zasady Szkicowania
- Przedstawienie ogólnych zasad i technik szkicowania
- Omówienie dobrych praktyk, które pomogą uczestnikom tworzyć czytelne i precyzyjne szkice.
Wymagania wstępne: Nie są wymagane wcześniejsze doświadczenia z zakresu szkicowania ani modelowania 3D, ale uczestnicy powinni mieć podstawową obsługę komputera.
Ostateczny efekt:
Po ukończeniu kursu uczestnicy będą w stanie swobodnie korzystać z narzędzi szkicujących i edycyjnych. Będą również zdolni do stworzenia skomplikowanych szkiców, które mogą być wykorzystane w procesie modelowania 3D, umożliwiając im realizację swoich pomysłów i kreatywnych projektów.

- Menedżer: Jerzy Orlof
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała
Tematyka kursu:
Opis Narzędzi Modelowania 3D
- Wprowadzenie do różnych narzędzi używanych w modelowaniu 3D
- Nauka, jak korzystać z tych narzędzi w celu tworzenia podstawowych kształtów geometrycznych.
Narzędzia Rysunkowe w Modelowaniu 3D
- Omówienie narzędzi rysunkowych, które pozwalają na precyzyjne tworzenie kształtów i linii w środowisku 3D.
Narzędzia Edycyjne w Modelowaniu 3D
- Przegląd narzędzi edycyjnych do modyfikowania i kształtowania obiektów 3D.
- Nauka, jak dostosowywać i ulepszać modele, aby uzyskać pożądane efekty.
Tworzenie Płaszczyzn Rysunkowych
- Informacje na temat tworzenia i używania płaszczyzn rysunkowych jako odniesienia w modelowaniu.
- Wykorzystanie płaszczyzn do precyzyjnego pozycjonowania i proporcjonowania obiektów.
Tworzenie Części i Złożeń
- Omówienie procesu tworzenia poszczególnych części i ich łączenia w złożenia.
- Nauka, jak tworzyć bardziej skomplikowane modele, składające się z wielu elementów.
Wizualizacja
- Wprowadzenie do podstaw wizualizacji 3D, aby uczestnicy mogli lepiej prezentować swoje modele.
- Omówienie różnych technik wizualizacyjnych i renderowania.

- Menedżer: Jerzy Orlof
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała

- Menedżer: Filip Krużel
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała

- Menedżer: Filip Krużel
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała

- Menedżer: Filip Krużel
- Menedżer: Małgorzata Radoń
- Nauczyciel: Bożena Burtan-Gwizdała

- Menedżer: Filip Krużel
- Menedżer: Małgorzata Radoń

- Menedżer: Filip Krużel