Celem tego kursu jest zapoznanie uczniów szkół średnich z podstawowymi technikami edycji video, dzięki czemu będą mogli tworzyć proste filmy wideo.

Tematyka kursu:

  1. Wprowadzenie do Edycji Video

    • Omówienie podstawowych pojęć związanych z edycją video.
    • Przedstawienie popularnych programów do edycji video i zapoznanie się ze środowiskiem oprogramowania.
  2. Najważniejsze Narzędzia Edycyjne

    • Poznanie interfejsu i funkcji podstawowych narzędzi edycyjnych.
    • Nauka pracy na osi czasu
  3. Klatki Kluczowe (Keyframes)

    • Wyjaśnienie, czym są klatki kluczowe i jak działają.
    • Praktyczne zastosowanie klatek kluczowych 
  4. Importowanie Materiałów

    • Omówienie różnych materiałów wideo.
    • Krok po kroku instrukcje importu materiałów do programu edycyjnego.
  5. Podstawowe Filtry

    • Zapoznanie z dostępnymi podstawowymi filtrami 
    • Wykorzystanie filtrów 
  6. Renderowanie i Eksportowanie

    • Wyjaśnienie, co to jest renderowanie i dlaczego jest ważne.
    • Nauka procesu eksportowania gotowego filmu wideo do różnych formatów i platform.


Wymagania wstępne:
 Nie są wymagane zaawansowane umiejętności komputerowe, ale uczestnicy powinni mieć podstawową obsługę komputera.

Ostateczny efekt: Po ukończeniu kursu uczniowie będą w stanie zrozumieć podstawy edycji video, sprawnie obsługiwać wybrany program do edycji wideo oraz stworzyć prosty film video, wykorzystując poznane techniki i narzędzia.

Celem tego kursu jest zapoznanie uczestników z podstawami szkicowania w środowisku 3D, umożliwiając im tworzenie skomplikowanych szkiców, które mogą być wykorzystane w procesie modelowania 3D.


Tematyka kursu:

  1. Opis Środowiska

    • Wprowadzenie do środowiska, omówienie interfejsu i podstawowych funkcji programu.
    • Zaznajomienie z przestrzenią roboczą i narzędziami dostępnymi w programie.
  2. Narzędzia Szkicujące

    • Przegląd narzędzi szkicujących dostępnych w programie 
    • Nauka, jak korzystać z różnych narzędzi do tworzenia kształtów .
  3. Narzędzia Edycyjne

    • Omówienie narzędzi edycyjnych do modyfikowania i dopracowywania szkiców.
    • Nauka, jak dostosowywać i poprawiać szkice, aby uzyskać pożądane efekty.
  4. Modele Parametryczne

    • Wyjaśnienie, czym jest modelowanie parametryczne i jakie są jego zalety.
  5. Wymiarowanie

    • Zapoznanie z podstawowymi technikami wymiarowania szkiców.
    • Wyjaśnienie znaczenia wymiarowania i jej wpływu na proces szkicowania
  6. Zasady Szkicowania

    • Przedstawienie ogólnych zasad i technik szkicowania 
    • Omówienie dobrych praktyk, które pomogą uczestnikom tworzyć czytelne i precyzyjne szkice.

Wymagania wstępne: Nie są wymagane wcześniejsze doświadczenia z zakresu szkicowania ani modelowania 3D, ale uczestnicy powinni mieć podstawową obsługę komputera.

Ostateczny efekt: Po ukończeniu kursu uczestnicy będą w stanie swobodnie korzystać z narzędzi szkicujących i edycyjnych. Będą również zdolni do stworzenia skomplikowanych szkiców, które mogą być wykorzystane w procesie modelowania 3D, umożliwiając im realizację swoich pomysłów i kreatywnych projektów.


Celem tego kursu jest zapoznanie uczestników z podstawami modelowania bryłowego w środowisku 3D, umożliwiając im tworzenie różnorodnych brył i złożeń.

Tematyka kursu:

  1. Opis Narzędzi Modelowania 3D

    • Wprowadzenie do różnych narzędzi używanych w modelowaniu 3D
    • Nauka, jak korzystać z tych narzędzi w celu tworzenia podstawowych kształtów geometrycznych.
  2. Narzędzia Rysunkowe w Modelowaniu 3D

    • Omówienie narzędzi rysunkowych, które pozwalają na precyzyjne tworzenie kształtów i linii w środowisku 3D.
  3. Narzędzia Edycyjne w Modelowaniu 3D

    • Przegląd narzędzi edycyjnych do modyfikowania i kształtowania obiektów 3D.
    • Nauka, jak dostosowywać i ulepszać modele, aby uzyskać pożądane efekty.
  4. Tworzenie Płaszczyzn Rysunkowych

    • Informacje na temat tworzenia i używania płaszczyzn rysunkowych jako odniesienia w modelowaniu.
    • Wykorzystanie płaszczyzn do precyzyjnego pozycjonowania i proporcjonowania obiektów.
  5. Tworzenie Części i Złożeń

    • Omówienie procesu tworzenia poszczególnych części i ich łączenia w złożenia.
    • Nauka, jak tworzyć bardziej skomplikowane modele, składające się z wielu elementów.
  6. Wizualizacja

    • Wprowadzenie do podstaw wizualizacji 3D, aby uczestnicy mogli lepiej prezentować swoje modele.
    • Omówienie różnych technik wizualizacyjnych i renderowania.


Wymagania wstępne: Uczestnik powinien posiadać podstawową widzę na temat szkicowania w programach dotyczących modelowania 3D.